Veelgestelde vragen en antwoorden
FAQ’s
Most frequently asked questionsKoop
Wat zijn de leveringsopties?
We leveren de fietsen via DPD op het adres dat je opgeeft. Kies een adres waar je tijdens werkuren bereikbaar bent. We sturen je altijd een trackingcode, zodat je altijd weet waar je fiets is.
Hoe kan ik de fiets terugbrengen?
We weten dat het online kopen van een fiets nadelen heeft. Daarom kun je de fiets binnen 30 dagen na levering zonder opgaaf van reden terugsturen en krijg je je geld terug. Houd er wel rekening mee dat de fiets ongebruikt en onbeschadigd moet zijn en in de originele doos moet zitten. Anders zullen we je een deel van het betaalde geld in rekening moeten brengen. En dat doen we niet graag.
Sturen we fietsen naar het buitenland?
Dat doen we. Het is geen probleem om de fiets gratis te verzenden binnen de EU. In niet-EU-landen in Europa zijn we wel genoodzaakt om verzendkosten en invoerrechten in rekening te brengen. Buiten Europa en naar Rusland verzenden we geen fietsen.
Betalingen
Hoe kunt u betalen?
De makkelijkste manier om te betalen is met een creditcard. Je kunt de meest gangbare Mastercard en Visa kaarten gebruiken, maar ook andere. Natuurlijk kun je ook betalen met ApplePay of GooglePay. Een andere optie is betalen via PayPal. Last but not least kun je betalen door een overschrijving op onze rekening. Selecteer in dit geval het formulier en we sturen je alle benodigde gegevens voor de betaling.
Met welke creditcard kan ik betalen?
De meest gebruikte! Namelijk Visa, Eurocard/Mastercad, AMEX of UnionPay.
Betaal ik extra kosten of belastingen?
Nee, waarom niet? Onze prijzen zijn definitief voor EU-klanten en inclusief btw. Je betaalt geen extra belastingen of kosten, inclusief verzendkosten.
Verzending en levering
Ik wil mijn fiets terugbrengen, wat moet ik doen?
Dat is heel eenvoudig. Vul het formulier in op onze website https://www.sava-bicycles.nl/pages/return-bike en wij regelen de rest.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
Voor bestellingen die nog niet zijn verzonden, betalen we direct na annulering terug. Daarna ligt het aan de snelheid van je bank om je geld terug te storten. Voor geretourneerde fietsen binnen5 werkdagen vanaf de dag dat we de fiets van je ontvangen. Al deze fietsen moeten worden geïnspecteerd door onze servicetechnicus om er zeker van te zijn dat ze in dezelfde staat verkeren als waarin ze naar u zijn verzonden.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wilt u iets wijzigen in uw reeds verzonden en bevestigde bestelling? Of de hele bestelling annuleren? Geen probleem. Het kan iedereen overkomen. Stuur ons een e-mail naar support@sava-bicycles.com, schrijf je bestelnummer als onderwerp van het bericht en schrijf de wijzigingen die je wilt in de tekst. We komen er samen wel uit, en zo niet, dan bellen we je om de wijzigingen te bevestigen.
Ik heb hulp nodig, waar kan ik schrijven?
We helpen je natuurlijk graag met alles. Stuur een e-mail naar support@sava-bicycles.com en we nemen snel contact met je op.
Sava fietsen
Where can I service my Sava bicycle?
In case of any problems, please contact your dealer. Post-warranty service or warranty service (service after riding 200km, not a condition of the bike warranty) can be carried out in any of your verified service centres in your area.
Moet ik een klacht indienen over mijn Sava fiets?
Ook dat kan gebeuren. Maak je geen zorgen, wij lossen het probleem op. Schrijf naar onze servicetechnicus op support@sava-bicycles.com. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
How to extend the frame warranty to 15 years?
Extending the warranty is really easy. Prepare your frame number (you’ll find it at the bottom of the centre of the bicycle) or scan the QR code on the top frame tube (only applicable for models released after 06/2021). Then just visit the ACTIVATION section of our website and register your bicycle. Make sure to read the terms and conditions of the extended frame warranty.
How to extend the motor warranty to 5 years?
Extending the warranty on the RearDrive 350 and ExtraDrive 500 motors is activated simultaneously and automatically when extending the warranty on your Sava frame. Prepare your frame number (you’ll find it at the bottom of the centre of the bicycle) or scan the QR code on the top frame tube (only valid for models launched after 06/2021). Then just visit the ACTIVATION section of our website and register your bike. Make sure to read the terms and conditions of the extended warranty.
Can I unlock the maximum speed limit on my electric bicycle?
Yes, it is possible to unlock the speed limit; however, such action may be against the law, and you will automatically lose the warranty on the motor. Therefore, any modification is at the discretion of each bicycle owner.
Waar kan ik informatie vinden over de ExtraDrive 500 motor?
Hier https://www.sava-bicycles.nl/blogs/news/sava-motor Hier vindt u niet alleen informatie over de ExtraDrive 500, maar ook een vergelijking met de Bafang motor.