frequently asked questions and answers
FAQ’s
Most frequently asked questionsKoop
Wat zijn de leveringsopties?
We leveren de fietsen via DPD op het adres dat je opgeeft. Kies een adres waar je tijdens werkuren bereikbaar bent. We sturen je altijd een trackingcode, zodat je altijd weet waar je fiets is.
Hoe kan ik de fiets terugbrengen?
We weten dat het online kopen van een fiets nadelen heeft. Daarom kun je de fiets binnen 30 dagen na levering zonder opgaaf van reden terugsturen en krijg je je geld terug. Houd er wel rekening mee dat de fiets ongebruikt en onbeschadigd moet zijn en in de originele doos moet zitten. Anders zullen we je een deel van het betaalde geld in rekening moeten brengen. En dat doen we niet graag.
Sturen we fietsen naar het buitenland?
Dat doen we. Het is geen probleem om de fiets gratis te verzenden binnen de EU. In niet-EU-landen in Europa zijn we wel genoodzaakt om verzendkosten en invoerrechten in rekening te brengen. Buiten Europa en naar Rusland verzenden we geen fietsen.
Betalingen
Hoe kunt u betalen?
De makkelijkste manier om te betalen is met een creditcard. Je kunt de meest gangbare Mastercard en Visa kaarten gebruiken, maar ook andere. Natuurlijk kun je ook betalen met ApplePay of GooglePay. Een andere optie is betalen via PayPal. Last but not least kun je betalen door een overschrijving op onze rekening. Selecteer in dit geval het formulier en we sturen je alle benodigde gegevens voor de betaling.
Met welke creditcard kan ik betalen?
De meest gebruikte! Namelijk Visa, Eurocard/Mastercad, AMEX of UnionPay.
Betaal ik extra kosten of belastingen?
Nee, waarom niet? Onze prijzen zijn definitief voor EU-klanten en inclusief btw. Je betaalt geen extra belastingen of kosten, inclusief verzendkosten.
Verzending en levering
Ik wil mijn fiets terugbrengen, wat moet ik doen?
Dat is heel eenvoudig. Vul het formulier in op onze website https://www.sava-bicycles.nl/pages/return-bike en wij regelen de rest.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?
Voor bestellingen die nog niet zijn verzonden, betalen we direct na annulering terug. Daarna ligt het aan de snelheid van je bank om je geld terug te storten. Voor geretourneerde fietsen binnen5 werkdagen vanaf de dag dat we de fiets van je ontvangen. Al deze fietsen moeten worden geïnspecteerd door onze servicetechnicus om er zeker van te zijn dat ze in dezelfde staat verkeren als waarin ze naar u zijn verzonden.
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wilt u iets wijzigen in uw reeds verzonden en bevestigde bestelling? Of de hele bestelling annuleren? Geen probleem. Het kan iedereen overkomen. Stuur ons een e-mail naar support@sava-bicycles.com, schrijf je bestelnummer als onderwerp van het bericht en schrijf de wijzigingen die je wilt in de tekst. We komen er samen wel uit, en zo niet, dan bellen we je om de wijzigingen te bevestigen.
Ik heb hulp nodig, waar kan ik schrijven?
We helpen je natuurlijk graag met alles. Stuur een e-mail naar support@sava-bicycles.com en we nemen snel contact met je op.
Sava fietsen
Waar kan ik mijn Sava fiets onderhouden?
Neem in geval van problemen contact op met uw dealer. Service na garantie of garantieservice (service na 200 km rijden, geen voorwaarde voor de garantie op de fiets) kan worden uitgevoerd in een van de geverifieerde servicecentra in uw regio.
Moet ik een klacht indienen over mijn Sava fiets?
Ook dat kan gebeuren. Maak je geen zorgen, wij lossen het probleem op. Schrijf naar onze servicetechnicus op support@sava-bicycles.com. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Hoe verleng ik de framegarantie tot 15 jaar?
Het is gemakkelijk, registreer je fiets met het formulier op https://service.sava-bicycles.com/register
Waar worden Sava-fietsen gemaakt?
De fietsen worden in Tsjechië geassembleerd uit onderdelen die in Zuidoost-Azië zijn gefabriceerd. We produceren onze frames en andere carbon onderdelen in onze eigen moderne fabriek in China. Alle problemen en reserveonderdelen worden echter direct in Europa opgelost. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat claims lang op zich laten wachten.
Kan ik de snelheidslimiet op mijn Sava elektrische fiets opheffen?
Ja, dat kan. Maar u moet zich wel bewust zijn van de juridische gevolgen van deze handeling. Als u toch besluit om te deblokkeren, neem dan contact met ons op via support@sava-bicycles.com om een afspraak te maken voor een bezoek aan ons after-sales servicecentrum.
Waar kan ik informatie vinden over de ExtraDrive 500 motor?
Hier https://www.sava-bicycles.nl/blogs/news/sava-motor Hier vindt u niet alleen informatie over de ExtraDrive 500, maar ook een vergelijking met de Bafang motor.